петак, 12. август 2011.

Prva generacija dostavnog vozila Iveco pojavila se daleke 1978. godine


Iveco je jedan od najvećih evropskih proizvođača dostavnih vozila i teških ,,teretnjaka”, a ova marka dobro je poznata i na našem tržištu zbog licencnih modela koji se i danas proizvode u Kragujevcu. Novu generaciju, Iveco Daily, dizajnirao je čuveni Giorgetto Giurgiaro, pa tako kabina sada izgleda mnogo ”dinamíčnije”, sa karakterističnim novim grillom hladnjaka, zanimljivim svetlosnim grupama i odbojnicima. Poznati dizajner pozabavio se i enterijerom, pa je ergonomija sada na vrhunskom nivou, i pruža osećaj kao da se sedi u putničkom automobilu, dok nova sedišta daju dobru potporu. Komande menjača i ručne kočnice drugačije su pozicionirane, te je sila potrebna za njihovo aktiviranje znatno smanjena. Prema tvrdnjama proizvođača, upravljanje Iveco vozilima nove generacije mnogo je lakše, slično kao i putničkim automobilom. Parking senzori, senzori za kišu i automatsko paljenje svetala, samo su neke od novosti koje se pojavljuju u Dailyu. L, S i C oznake su međuosovinskog rastojanja, a njihov raspon kreće se od 3.000 mm, koliko je u verziji L, pa sve do 4.750 mm koliko ono iznosi u C varijanti. Nosivost varira jer zavisi od veličine, i iznosi od 2,8 t, pa sve do ”kamionskih” 6,5 t. Daily se proizvodi i kao zatvoreni kombi, ali ga je moguće dobiti i kao šasiju sa nadgradnjom. U kombi konfiguraciji postoje tri zapremine korisnog prostora, visine od 1.545 mm pa sve do 2.100 mm, čija se zapremina kreće od 7 do 17 mi Zanimljiv je podatak da postoji preko 2.500 kombinacija šasija, motora i nadgradnji. Paleta motora sadrži dva common rail dizela zapremine 2,3 l i 3 1, čija snaga iznosi od slabašnih 96 KS, pa sve do ozbiljnih 176 KS. Oba tipa motora ispunjavaju Euro 4 standarde i opremljeni su DPF filterima čestica, što ih čini ekološki podobnim za vožnju i u područjima sa najrigoroznijim ekološkim normama. Standardi ekoloških normi ne zahtevaju smanjenje snage, naprotiv, kako je kompletna gama motora poboljšana, tako je 2,3-litarski četvorocilindrični agregat dobio nov turbo kompresor sa promenljivom geometrijom lopatica, koji mu je uz common rail ubrizgavanje goriva i šesnaestoventilsku tehnologiju doneo znatno povećanje snage i odziva na papučicu gasa. Nudi se u verzijama sa 96 KS, 116 KS i 136 KS. Veći 3-litarski četvorocilindraš pretrpeo je određene izmene i snabdeven je filterom čađi, kao i EGR ventilom koji služi za recirkulaciju izduvnih gasova. Ovaj agregat isporučuje se u dve varijante: slabiji ima snagu od 146 KS i 350 Nm, dok je jači snage 176 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Zanimljivo je da oba agregata oslobađaju obrtni moment u opsegu od veoma niskih 1.250 o/min. do 3.000 o/min., što je najbolji rezultat u klasi. Svi motori snagu na zadnje točkove isporučuju preko šestostepenih manuelnih menjača. Buduće vlasnike ovog modela obradovaće informacija da su servisni intervali sada produženi, što olakšava eksploataciju vozila i utiče na njegovu ekonomičnost. Zamena ulja i filtera obavlja se na svakih 40.000 km, zupčasti kaiš menja se na 240.000 km, ili svakih pet godina. Iači 3-litarski motor za razvod ventila koristi lanac, čija se kontrola preporučuje na svakih 350.000 km! Kočioni sistem je poboljšan, pa je Dailyju sada za zaustavljanje od 100 km/h do 0 km/h potrebno nešto više od 42 metra, naravno, kočnice su potpomognute ABS i EBD sistemom koji su u serijskoj opremi. Uz doplatu moguće je dobiti i ESP 8 sistem sa hill holderom, kao i ASR. Vozački i suvozački airbag spadaju u standardnu opremu, dok su stvarčice, kao što su MP3 plejer, navigacioni sistem i Bluetooth, na spisku dodatne opreme. Nova generacija Dailyja jedan je od najkonkurentnijih modela u klasi i sasvim je izvesno da će ovaj terenac još dugo vladati tržištem.

Нема коментара:

Постави коментар