Iveco je jedan od najvećih evropskih proizvođača dostavnih vozila i teških ,,teretnjaka”, a ova marka dobro je poznata i na našem tržištu zbog licencnih modela koji se i danas proizvode u Kragujevcu. Novu generaciju, Iveco Daily, dizajnirao je čuveni Giorgetto Giurgiaro, pa tako kabina sada izgleda mnogo ”dinamíčnije”, sa karakterističnim novim grillom hladnjaka, zanimljivim svetlosnim grupama i odbojnicima. Poznati dizajner pozabavio se i enterijerom, pa je ergonomija sada na vrhunskom nivou, i pruža osećaj kao da se sedi u putničkom automobilu, dok nova sedišta daju dobru potporu. Komande menjača i ručne kočnice drugačije su pozicionirane, te je sila potrebna za njihovo aktiviranje znatno smanjena. Prema tvrdnjama proizvođača, upravljanje Iveco vozilima nove generacije mnogo je lakše, slično kao i putničkim automobilom. Parking senzori, senzori za kišu i automatsko paljenje svetala, samo su neke od novosti koje se pojavljuju u Dailyu. L, S i C oznake su međuosovinskog rastojanja, a njihov raspon kreće se od 3.000 mm, koliko je u verziji L, pa sve do 4.750 mm koliko ono iznosi u C varijanti. Nosivost varira jer zavisi od veličine, i iznosi od 2,8 t, pa sve do ”kamionskih” 6,5 t. Daily se proizvodi i kao zatvoreni kombi, ali ga je moguće dobiti i kao šasiju sa nadgradnjom. U kombi konfiguraciji postoje tri zapremine korisnog prostora, visine od 1.545 mm pa sve do 2.100 mm, čija se zapremina kreće od 7 do 17 mi Zanimljiv je podatak da postoji preko 2.500 kombinacija šasija, motora i nadgradnji. Paleta motora sadrži dva common rail dizela zapremine 2,3 l i 3 1, čija snaga iznosi od slabašnih 96 KS, pa sve do ozbiljnih 176 KS. Oba tipa motora ispunjavaju Euro 4 standarde i opremljeni su DPF filterima čestica, što ih čini ekološki podobnim za vožnju i u područjima sa najrigoroznijim ekološkim normama. Standardi ekoloških normi ne zahtevaju smanjenje snage, naprotiv, kako je kompletna gama motora poboljšana, tako je 2,3-litarski četvorocilindrični agregat dobio nov turbo kompresor sa promenljivom geometrijom lopatica, koji mu je uz common rail ubrizgavanje goriva i šesnaestoventilsku tehnologiju doneo znatno povećanje snage i odziva na papučicu gasa. Nudi se u verzijama sa 96 KS, 116 KS i 136 KS. Veći 3-litarski četvorocilindraš pretrpeo je određene izmene i snabdeven je filterom čađi, kao i EGR ventilom koji služi za recirkulaciju izduvnih gasova. Ovaj agregat isporučuje se u dve varijante: slabiji ima snagu od 146 KS i 350 Nm, dok je jači snage 176 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Zanimljivo je da oba agregata oslobađaju obrtni moment u opsegu od veoma niskih 1.250 o/min. do 3.000 o/min., što je najbolji rezultat u klasi. Svi motori snagu na zadnje točkove isporučuju preko šestostepenih manuelnih menjača. Buduće vlasnike ovog modela obradovaće informacija da su servisni intervali sada produženi, što olakšava eksploataciju vozila i utiče na njegovu ekonomičnost. Zamena ulja i filtera obavlja se na svakih 40.000 km, zupčasti kaiš menja se na 240.000 km, ili svakih pet godina. Iači 3-litarski motor za razvod ventila koristi lanac, čija se kontrola preporučuje na svakih 350.000 km! Kočioni sistem je poboljšan, pa je Dailyju sada za zaustavljanje od 100 km/h do 0 km/h potrebno nešto više od 42 metra, naravno, kočnice su potpomognute ABS i EBD sistemom koji su u serijskoj opremi. Uz doplatu moguće je dobiti i ESP 8 sistem sa hill holderom, kao i ASR. Vozački i suvozački airbag spadaju u standardnu opremu, dok su stvarčice, kao što su MP3 plejer, navigacioni sistem i Bluetooth, na spisku dodatne opreme. Nova generacija Dailyja jedan je od najkonkurentnijih modela u klasi i sasvim je izvesno da će ovaj terenac još dugo vladati tržištem.
петак, 12. август 2011.
Prva generacija dostavnog vozila Iveco pojavila se daleke 1978. godine
Iveco je jedan od najvećih evropskih proizvođača dostavnih vozila i teških ,,teretnjaka”, a ova marka dobro je poznata i na našem tržištu zbog licencnih modela koji se i danas proizvode u Kragujevcu. Novu generaciju, Iveco Daily, dizajnirao je čuveni Giorgetto Giurgiaro, pa tako kabina sada izgleda mnogo ”dinamíčnije”, sa karakterističnim novim grillom hladnjaka, zanimljivim svetlosnim grupama i odbojnicima. Poznati dizajner pozabavio se i enterijerom, pa je ergonomija sada na vrhunskom nivou, i pruža osećaj kao da se sedi u putničkom automobilu, dok nova sedišta daju dobru potporu. Komande menjača i ručne kočnice drugačije su pozicionirane, te je sila potrebna za njihovo aktiviranje znatno smanjena. Prema tvrdnjama proizvođača, upravljanje Iveco vozilima nove generacije mnogo je lakše, slično kao i putničkim automobilom. Parking senzori, senzori za kišu i automatsko paljenje svetala, samo su neke od novosti koje se pojavljuju u Dailyu. L, S i C oznake su međuosovinskog rastojanja, a njihov raspon kreće se od 3.000 mm, koliko je u verziji L, pa sve do 4.750 mm koliko ono iznosi u C varijanti. Nosivost varira jer zavisi od veličine, i iznosi od 2,8 t, pa sve do ”kamionskih” 6,5 t. Daily se proizvodi i kao zatvoreni kombi, ali ga je moguće dobiti i kao šasiju sa nadgradnjom. U kombi konfiguraciji postoje tri zapremine korisnog prostora, visine od 1.545 mm pa sve do 2.100 mm, čija se zapremina kreće od 7 do 17 mi Zanimljiv je podatak da postoji preko 2.500 kombinacija šasija, motora i nadgradnji. Paleta motora sadrži dva common rail dizela zapremine 2,3 l i 3 1, čija snaga iznosi od slabašnih 96 KS, pa sve do ozbiljnih 176 KS. Oba tipa motora ispunjavaju Euro 4 standarde i opremljeni su DPF filterima čestica, što ih čini ekološki podobnim za vožnju i u područjima sa najrigoroznijim ekološkim normama. Standardi ekoloških normi ne zahtevaju smanjenje snage, naprotiv, kako je kompletna gama motora poboljšana, tako je 2,3-litarski četvorocilindrični agregat dobio nov turbo kompresor sa promenljivom geometrijom lopatica, koji mu je uz common rail ubrizgavanje goriva i šesnaestoventilsku tehnologiju doneo znatno povećanje snage i odziva na papučicu gasa. Nudi se u verzijama sa 96 KS, 116 KS i 136 KS. Veći 3-litarski četvorocilindraš pretrpeo je određene izmene i snabdeven je filterom čađi, kao i EGR ventilom koji služi za recirkulaciju izduvnih gasova. Ovaj agregat isporučuje se u dve varijante: slabiji ima snagu od 146 KS i 350 Nm, dok je jači snage 176 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Zanimljivo je da oba agregata oslobađaju obrtni moment u opsegu od veoma niskih 1.250 o/min. do 3.000 o/min., što je najbolji rezultat u klasi. Svi motori snagu na zadnje točkove isporučuju preko šestostepenih manuelnih menjača. Buduće vlasnike ovog modela obradovaće informacija da su servisni intervali sada produženi, što olakšava eksploataciju vozila i utiče na njegovu ekonomičnost. Zamena ulja i filtera obavlja se na svakih 40.000 km, zupčasti kaiš menja se na 240.000 km, ili svakih pet godina. Iači 3-litarski motor za razvod ventila koristi lanac, čija se kontrola preporučuje na svakih 350.000 km! Kočioni sistem je poboljšan, pa je Dailyju sada za zaustavljanje od 100 km/h do 0 km/h potrebno nešto više od 42 metra, naravno, kočnice su potpomognute ABS i EBD sistemom koji su u serijskoj opremi. Uz doplatu moguće je dobiti i ESP 8 sistem sa hill holderom, kao i ASR. Vozački i suvozački airbag spadaju u standardnu opremu, dok su stvarčice, kao što su MP3 plejer, navigacioni sistem i Bluetooth, na spisku dodatne opreme. Nova generacija Dailyja jedan je od najkonkurentnijih modela u klasi i sasvim je izvesno da će ovaj terenac još dugo vladati tržištem.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар