Kada je Porsche 2002. godine predstavio javnosti SUV Cayenne, bilo je puno skeptika koji su sumnjali u uspeh nemačke fabrike poznate pre svega po rasnim sportskim automobilima. Naglašavali su da terensko vozilo sa sportskim karakteristikama nema blistavu budućnost i da dizajn Cayenna neće adekvatno reprezentovati ovu uglednu marku. Danas ovakvih skeptika više nema, jerje veoma dobra prodaja pomenutog modela zatvorila usta svim »nevernim Tomama«.
Na pomolu je nova kreacija - Porsche Panamera, koji baš kao i Cayenne probija led, jer nema prethodnika i pozicionira se u klasi u kojoj ova marka do sada nije imala predstavnika. Panamera je kombinacija sportskog automobila i luksuzne limuzine. Namenjenaje ljudima koji žele dinamične vozne karakteristike, a ujedno ne žele da se odreknu udobnosti i raskoša koje pružaju limuzine. Već podatak da je to skoro pet metara dugačka limuzina sa petora vrata, dovoljno govori o najnovijem Porscheu. Da, dobro ste pročitali, ima zadnja vrata sa kojima su dizajneri postigli to da je zadnji deo tipičan za Porsche, a ujedno su i povećali zapreminu prtljažnog prostora na upotrebljivih 450 litara. Sa popriličnom širinom (l.93l mm) i visinom od 1.418 mm na putu će izgledati prilično agresivno, a tome doprinosi i prednji deo na kome su izraženi otvori za dovod vazduha. Sportski izgled treba opravdati sa motorima visokih performansi koji Porscheu ne manjkaju. Osnovni model pokretaće V6 motor zapremine 3,6 I sa 221 kW (300 KS). Sledeći, sa oznakom S, biće osmocilindrični motor agregat od 257 kW (3S0 KS), kao i najjači Turbo sa osmocilindričnim sklopom i dve
turbine, snage 368 kW (500 KS). Snaga se, na zadnje točkove, prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača ili automatika (PDK) sa sedam stepeni prenosa i dvostrukom spojnicom. Spisak opreme koja se doplaćuje sadrži i integralni pogon, što su opcije poznate iz legendarnog 911. S obzirom na to da Porsche dobro posluje, proširenje game je logičan potez. Klasa sportskih luksuznih limuzina već ima predstavnika,
kao što je već dobro poznati Mercedes CLS i Maserati Quattroporte, a uskoro će se pojaviti i Aston Martin Rapide, a možda i Audi A7. Tako se u- klasi koje donedavno nije bilo, rasplam- sava borba za prevlast. S obzirom na to da je Porsche modelom Panamera jedan od prvih predstavnika nove klase vozila, očekivanja su veoma velika, posebno ako u obzir uzmemo i to da ova marka uživa visoki ugled.
Нема коментара:
Постави коментар