Transformacija ružnog pačeta u elegantnog labuda je neminovnost. Zbog toga nije uputno kritikovati dizajnerske inovacije koje donose dosta korisnog. Iz tog ugla treba posmatrati i najmanji Suzuki namenjen
evropskom tržištu. Japanci su pre 15 godina ponudili mali kockasti automobil - Wagon R. Većina Evropljana ga je posmatrala podrugljivo, pitajući se čemu to služi. Početkom 2000, na severu Mađarske je počela proizvodnja druge generacije "vagona", koja je prošla bolje od prethodnika, ali, na žalost, ne tako dobro da bi se smatrala izuzetno uspešnom. Bio je to automobil(čić) koji je sa samo 3,5 metra dužine nudio rekordnu zapreminu kabine u A segmentu. Ni prtljažnik nije bio za pocenjivanje, baš kao ni vozne karakteristike. Ipak, za ovaj Suzuki su se odlučivali specifični kupci, sa posebnim zahtevima pri odabiru vozila. Proletos je na tržište novih automobilastigao Splash, naslednik Wagona R+. Totalna transformacija! Nekadašnje kockaste forme zamenile su fluidne linije, koje su poslužile kao inspiracija za ime novog Suzukija. Splash asocira na tok vode, svežinu i živahnost. Tu leži i odgovor na pitanje kome je namenjen ovaj automobil: na prvom mestu mladima, pa tek onda ljudima kojima treba drugi ili treći automobil u porodici. Kod nas (još uvek) nije takva situacija da može da se razmišlja na ovaj način, pa Splash mnogima predstavlja opciju za jedino vozilo. Šta takvi kupci mogu da očekuju od ovog Suzukija? Realno, veoma mnogo. Sa dužinom od 3.715 mm (215 više od Wagona R+) Splash i nije tako mali automobil, mada se nalazi na granici A i B segmenta. Njegovu klasnu pripadnost naglašava osnovna zapremina prtljažnika, dovoljna tek za svakodnevnu nabavku. Istina, jednostavnim preklapanjem naslona zadnje klupe dobija se tovarni prostor zadovoljavajuće veličine, a ne treba zaboraviti ni odeljak ispod poda "gepeka" koji je po volumenu skoro kao "glavni" prtljažni deo. Zahvaljujuči sposobnostima tima zaduženog za izgled Splasha, ovaj Suzuki ne samo da privlači poglede prolaznika i "šarmira" zavodljivom pojavom, več nudi i brojna iznenađenja. Oblik karoserije vešto maskira njene stvarne gabarite, tako da pravo oduševljenje sledi tek po ulasku u vozilo. U njemu i nadprosečno visoke osobe imaju (mnogo) mesta. Čaki na zadnjim sedištima! Ovaj "Japanac" sa mađarskim pasošem (proizvodi se u Estergomu) razbija sve predrasude da mali automobili moraju biti tesni. Ergonomiji se, takođe, nema šta zameriti. Prednja sedišta se precizno podešavaju, tako da većina putnika može da pronađe dobru poziciju. Ona je nešto viša od uobičajene, što je jedan od preduslova za dobru preglednost. Da su prednji stubovi nešto tanji, ocena za "panoramu" mogla bi da bude čista petica. Pogled unazad je olakšan najpre zbog izuzetno velikih spoljnih ogledala, koja pružaju detaljnu sliku zbivanja iza vozila. Najbogatiji paket namenjen malom Suzukiju nudi mnogo opreme. Kupac Splasha i.2 GS može da računa na auto klime, alu-felne, radio sa CD/MP3/WMA plejerom i komandama na upravljaču koji je presvučen kožom, putni računar, električni servo upravljač, ABS sa EBD-om, TCS, šest vazdušnih jastuka, grejanje prednjih sedišta, svetla za maglu napred i pozadi, centralno zaključavanje sa daljinskom komandom, elektro-podizače stakala u prednjim vratima, diskretno zatamnjena zadnja stakla, podešavanje upravljača i prednjih sedišta po visini, deljiv naslon zadnje klupe, električno podešavanje i grejanje ogledala... Dobar utisak kvare tvrda plastika od koje je napravljen prednji panel i komanda putnog računara smeštena uz brzinomer. Da bi se odabrala željena funkcija, potrebno je provući ruku iza upravljača. Pozitivno iznenađenje sledi u vožnji. Realno bi bilo očekivati da je Splash tvrdo vozilo, obzirom na to da je visok i ima malo međuosovinsko rastojanje. Međutim, Suzuki ponovo mami osmehe. lako u početku ostavlja utisak tvrdoće, prelazak preko kratkih uzastopnih neravnina ili rupa na putu demantuje očekivano. Mališan dobro upija ove neravnine, ali mu smetaju duži talasi na putu. Velika visina karoserije uslovljava da se pri brzim prolascima kroz krivine Splash primetno naginje, ali su takve "egzibicije" pre zabava za posmatrače nego stvarna pretnja po bezbednost putnika. Oslanjanje Splasha je prilagođeno rešenje sa Swifta, što je dovoljna garancija za dobru stabilnost. U skladu sa mogućnostima sistema oslanjanja je i 1,2-litarski benzinac. Po tradiciji japanskih proizvođača, on je živahan i rado zalazi u visoke obrtaje, a zvuk koji oslobađa je prijatno rezak i pohvalno tih. Motor raspolaže sa dovoljnom zalihom snage i lako pokreće Splash iz stanja mirovanja. lako su brzinski potencijali prilično visoki za automobil ove veličine, Suzukiju najviše prija tempo do 130 km/h. U tim granicama potrošnja goriva retko prelazi šest litara na 100 km, dok vožnja u gradskim uslovima podiže tu vrednost za oko jedan litar. Mali agregat se pri velikim brzinama napreže, pa u skladu s tim raste i potrošnja goriva. Vlasnici ovog automobila neće imati problema ni sa kočnicama, koje su snažne i efikasne, ali se kritika može uputiti na tvrdoću papučice. Ona je suviše kruta pa je za pravilno doziranje kočione sile potrebna praksa i snaga u nogama. Suzuki Splash je veoma privlačan i kvalitetan automobil. Njegova struktura je prilagođena svakodnevnoj upotrebi u gradu i na kraćim prigradskim relacijama, gde do izražaja dolaze sve prednosti koncepta mikro MPV-a. Prepreke koje mogu da zasmetaju Splashu na putu uspeha u Srbiji su cena ali i (ne)popularnost ove kategorije kod kupaca. To je, po našem mišljenju, prava šteta jer mali Suzuki nudi puno, na prvom mestu zabavu.
Нема коментара:
Постави коментар