Dva motoro i čvrsti pokretni krov za potpuno uživanje i za imidž ljubitelj prirode.
Toyota je pionir i lider u svetu hibritlnih vozila, u surovom svetu bez pravila za koji se ulaznica skupo plaća, a uz nju se ne dobija baš nikakva garancija. Stoga nije teško razumeti zašto u borbi za prevlast medu hibridima malo konkurentna. Međutim, uprkos vodećoj poziciji, japanski proizvođač ne gubi vreme i čini sve kako bi uvećao svoju prednost nad ostalitna. U ovoj taktici značajnu ulogu ima i Lexus, luksuzni brend Toyote, čiji su automobili izuzetno popularni u SAD, Sve veću paznju privlače i hibridne verzije zbog svog ekološkog imidža i odličnih performansi. Upravo iz hibrida marke Lexus preuzet je pogon za novi Toyotin koncept pod imenom FT-HS Hybrid Sports Concept - kupe za četvoro sa jedinstvenim pokretnim krovom. lnače, Toyota nema "opasan" sportski automobil u ponudi još od gašenja Supre 1997. godine, tako da nije nerealno očekivati da se u FT-HS kriju geni Suprinog naslednika, Naravno, serijske verzije se uglavnom drastično razlikuju od koncepata, koji po pravilu budu predstavljeni godinama ranije. Ovo vozilo ima kombinovani električnobenzinski pogon ukupne snage od oko 400 KS, što mu, po tvrdnjama iz Toyote, omogućava da postigne brzinu od 100 km/h za 4 sekunde. Za silovito ubrzanje najzaslužniji je V6 motor od 3,5 litara, dok je elektromotor tu kao ispomoć - da smanji potrošnju (naročito u gradskim uslovima) i da svojim velikim obrtnim momentom doprinese impresivnom sprintu. U ponašanje na putu takode ne treba sumnjati, uprkos dodatnoj težini baterija - veliko meduosovinsko rastojanje ukazuje na to da je masa ravnomerno rasporedena po osovinama. FT-HS je četvorosed konstruisan u 2+2 koncepciji, tako da se putnici na zadnjem sedištu ne bi osećali baš komforno. Međutim, kada se spusti krov, dešava se fantastična promena - krov klizi i leže u automobil pokrivajući zadnje sedište i pretvarajući F'I`-HS u kabriolet za dve osobe. Bilo bi vrlo interesantno videti slično rešenje i na serijskom automobilu. Specifičan dizajn karoserije pune fluidnih površina i oštrih uglova čini da li'l`-HS pomalo liči na vozila iz naučno-fantastičnih filmova. Ovakav dizajn nije primenjen samo da bi se privukla pažnja, već ima i realnu ulogu unapređenja stabilnosti pri velikim brzinama. lz istog razloga je i dno vozila pokriveno punim panelom. Trouglast bočni profil deluje malo preterano, ali izgleda da su iz Toyoti hteli da izbegnu klasičnu kupe liniju. Vrlo je interesantna i ideja da se u haubi ostavi rupa kroz koju prolazi crni plastični pokrov motora. Sa druge strane, atraktivni usisnici vazduha ispred zadnjih krila nisu tu samo zbog estetskih razloga. Oni usmeravaju vazduh ka baterijskom prostoru smeštenom pozadi, pošto je litijumjonske baterije potrebno dosta hladiti. Na točkovima izradenim od ugljeničnih vlakana nalaze se gume dimenzija 245/357ZR-21 na prednjoj i 285/3OZR-21 na zadnjoj osovini. Enterijer je po agresivuosti ratne uz rame sa cksterijerom. Specifičan volan čine spoljni prsten, koji se okreće oko unutrašnjeg fiksiranog prstena, a tu su i ručice za upravljanje automatskim menjačem. Futuristički kokpit sa mnoštvom high-tech detalja i visokom središnjom konzolont, sportskim sedištima i čudnom konstrukcijom prednje konzole, deluje zaista inovativne. lako je ovaj automobil samo koncept, on pokazuje jasnu Toyotinu nameru za povratak u borbu sa štopericom, i to u velikom stilu. Mi se nadamo da će eventualna serijska verzija zadržati što više karakteristika koncepta i da će se jednog dana na horizontu možda pojaviti i kao nova Supra.
Toyota je pionir i lider u svetu hibritlnih vozila, u surovom svetu bez pravila za koji se ulaznica skupo plaća, a uz nju se ne dobija baš nikakva garancija. Stoga nije teško razumeti zašto u borbi za prevlast medu hibridima malo konkurentna. Međutim, uprkos vodećoj poziciji, japanski proizvođač ne gubi vreme i čini sve kako bi uvećao svoju prednost nad ostalitna. U ovoj taktici značajnu ulogu ima i Lexus, luksuzni brend Toyote, čiji su automobili izuzetno popularni u SAD, Sve veću paznju privlače i hibridne verzije zbog svog ekološkog imidža i odličnih performansi. Upravo iz hibrida marke Lexus preuzet je pogon za novi Toyotin koncept pod imenom FT-HS Hybrid Sports Concept - kupe za četvoro sa jedinstvenim pokretnim krovom. lnače, Toyota nema "opasan" sportski automobil u ponudi još od gašenja Supre 1997. godine, tako da nije nerealno očekivati da se u FT-HS kriju geni Suprinog naslednika, Naravno, serijske verzije se uglavnom drastično razlikuju od koncepata, koji po pravilu budu predstavljeni godinama ranije. Ovo vozilo ima kombinovani električnobenzinski pogon ukupne snage od oko 400 KS, što mu, po tvrdnjama iz Toyote, omogućava da postigne brzinu od 100 km/h za 4 sekunde. Za silovito ubrzanje najzaslužniji je V6 motor od 3,5 litara, dok je elektromotor tu kao ispomoć - da smanji potrošnju (naročito u gradskim uslovima) i da svojim velikim obrtnim momentom doprinese impresivnom sprintu. U ponašanje na putu takode ne treba sumnjati, uprkos dodatnoj težini baterija - veliko meduosovinsko rastojanje ukazuje na to da je masa ravnomerno rasporedena po osovinama. FT-HS je četvorosed konstruisan u 2+2 koncepciji, tako da se putnici na zadnjem sedištu ne bi osećali baš komforno. Međutim, kada se spusti krov, dešava se fantastična promena - krov klizi i leže u automobil pokrivajući zadnje sedište i pretvarajući F'I`-HS u kabriolet za dve osobe. Bilo bi vrlo interesantno videti slično rešenje i na serijskom automobilu. Specifičan dizajn karoserije pune fluidnih površina i oštrih uglova čini da li'l`-HS pomalo liči na vozila iz naučno-fantastičnih filmova. Ovakav dizajn nije primenjen samo da bi se privukla pažnja, već ima i realnu ulogu unapređenja stabilnosti pri velikim brzinama. lz istog razloga je i dno vozila pokriveno punim panelom. Trouglast bočni profil deluje malo preterano, ali izgleda da su iz Toyoti hteli da izbegnu klasičnu kupe liniju. Vrlo je interesantna i ideja da se u haubi ostavi rupa kroz koju prolazi crni plastični pokrov motora. Sa druge strane, atraktivni usisnici vazduha ispred zadnjih krila nisu tu samo zbog estetskih razloga. Oni usmeravaju vazduh ka baterijskom prostoru smeštenom pozadi, pošto je litijumjonske baterije potrebno dosta hladiti. Na točkovima izradenim od ugljeničnih vlakana nalaze se gume dimenzija 245/357ZR-21 na prednjoj i 285/3OZR-21 na zadnjoj osovini. Enterijer je po agresivuosti ratne uz rame sa cksterijerom. Specifičan volan čine spoljni prsten, koji se okreće oko unutrašnjeg fiksiranog prstena, a tu su i ručice za upravljanje automatskim menjačem. Futuristički kokpit sa mnoštvom high-tech detalja i visokom središnjom konzolont, sportskim sedištima i čudnom konstrukcijom prednje konzole, deluje zaista inovativne. lako je ovaj automobil samo koncept, on pokazuje jasnu Toyotinu nameru za povratak u borbu sa štopericom, i to u velikom stilu. Mi se nadamo da će eventualna serijska verzija zadržati što više karakteristika koncepta i da će se jednog dana na horizontu možda pojaviti i kao nova Supra.
Нема коментара:
Постави коментар