Iako su sc prvi navigacioni u sistemi pojavili pri: više od deset godina, kod nas nisu korišćeni zbog nedostatka mapa i mnogih drugih okolnosti. Nedavno je kompanija lnfoteam iz Beograda napravila elektronsku mapu Srbije sa detaljnim planovima svih većih gradova. Učitavanjem mape u Garmin navigacione sisteme, Srbija je napokon prestala da bude „tabula rasa” na mapi Evrope.
PRINCIP RADA
Kako ovaj uredaj zapravo radi? Ukratko - prijemnik/odašiljač na osnovu trenutne udaljenosti od tri satelita u Zemljinoj orbiti dobija koordinate na kojoj se geografskoj širini odnosno dužini nalazi. Pozicija se uporeduje sa elektronskom mapom koja zatim na displeju prikazuje tačnu poziciju i pravac kretanja vozila. Složeniji sistemi mogu da mere i brzinu automobila jer uredaj tačno „zna” koliku je razdaljinu automobil prešao u odredenoj jedinici vremena. U teoriji to možda i deluje jednostavno, ali od kvaliteta uređaja i mape zavisi koliko je sistem pouzdan, odnosno koliko je lak za upotrebu. Od kompanije Infoteam na test smo uzeli poslednju generaciju modela Nüvi i dali mu jednostavan zadatak - stići sa Novog Bcograzla na drugi kraj grada i vratiti se nazad. Vozač jednog automobila postupao je po instrukcijama navigacionog sistema, dok je drugi automobil vozio dobar poznavalac grada, Ko će stići prvi, odnosno, da li će „mašina“ pronaći kraću
rutu i ,,nadmudriti" čoveka?!
PLUG N PLAY
Test uredaj Garmin Nüvi dimenzija je 98,3x73,9x22,l mm i ima touch screen displej dijagonale 3,5 inča. Montira se pomoću vakuum tlržača na vetrobransko staklo, ti sve što treba uraditi jeste da se otvori antena i uključi uredaj. Nema nikakvog drugog povezivanja sa automobilom. Dodirom tastera „mapa”, dobija se trodirnenzionalna slika trcnutne pozicije, Pored osnovnih funkcija navigacionog sistema, Garmin Nüvi u sebi ima integrisan MP3 plejer sa solidnim zvučnikom, kao i slot za memorijsku karticu, ukoliko je korisniku potrebna dodatna memorija. Na računar se povezuje preko USB porta, a u sebi ima bateriju koja mu omogućuje autonomiju od četiri do osam sati rada, zavisno od uslova korišćenja. Ukoliko postoji potreba za dodatnim napajanjcm, postoji punjač koji se uključuje u utičnicu za upaljač. Upravljački interfejs veoma je lak
za korišćenje, a meni je jednostavniji nego u nekim mobilnim telefonima. Uređaj ima opciju za memorisanje predetinisanili lokacija, kao što su na primer restorani ili značajni objekti, Potrebno ja samo jzabrati destinaciju i on će iskalkulisati putanju, dajući vrlo jasne glasovne komande i upozoravajući na vreme da li treba držati levu ili desnu traku puta. Nüvi je takođe prilično precizan što je veoma bitno i naročito dolazi do izražaja u kružnom toku kada se treba isključiti na pravom izlazu. Uređžiji starije generacije imali su tendenciju da ,,kasne”. Koristan detalj je i trip info, koji daje informacije o dužini puta i saopštava koliko još ima do cilja. Krećući se po gradu, uredaj je birao logične puteve do destinacije, tako da je naša trka više ličila na turističku vožnju nego na takmičenje. Uostalom, putevi kojima je išao poznavalac, uglavnom su bili identični onim koje je Nüvi zadao. Nekoliko puta trase su nam se ukrstile, ali je ishod zapravo rešila gradska gužva. Sticajem okolnosti, naš „poznavalac” prešao je u levu traku kolovoza koja je kod nas „sporija” od desne, tako da je ostao na semaforu da sačeka još jedno „zeleno” svetlo. Iskreno, možemo reći da je rezultat nerešen - odnosno da je Garmin Nüvi uspešno položio ispit u Beogradu. Kasnije smo na testiranju namerno grešili, ali je uredaj brzo izračunavao i pronalazio pravu putanju. Dakle, testirani uredaj veoma je lako opravdao svrhu, a za koji Nüvi se odlučiti - odrediće dubina kupčevog džepa. Uredaj sa kompletnom mapom Srbije i Zapadne Evrope košta ispod 70.000 dinara, što nije mala investicija za nekoga ko retko putuje, ali je neophodan onima kojima je vreme dragoceno, a „lutanje” gradom ncdopusliv luksuz.
Нема коментара:
Постави коментар