среда, 21. септембар 2011.

Onaj drugi MINI


U originalu gornji naslov se piše »The other MINI«, a marketing odeljenje MINI-ja ga je upotrebilo za slogan prilikom lansiranja treće verzije reinkarnacije nekadašnje legende. Posle MINI-ja i MINI-ja Cabrio, došao je red da se oživi treći brat koji je u svojim početnim godinama živeo dva života - radnički život je pripadam Countrymanu dok je život za uživanje vodio Clubman. S obzirom na to da čitav brend MINI danas mirne duše možemo da ubrojimo među premijum brendove, ime koje se danas upotrebljava za prosluženu verziju uspešnog mališana je samo Clubman. Zajedno sa kompanijom Delta Motors, ekskluzivnim zastupnikom vozila MINI za srpsko tržište, rešili smo da našim čitaocima približimo taj atraktivni automobil, kako bi detaljno objasnili razliku između MINI Clubmana i klasičnih vozila. Obećali su nam da ćemo posle druženja na supertestu, gde ćemo sa Clubmanom da se upoznamo u raznim situacijama, razumeti da MINI nije samo automobil nego stil života. Sta da kažem? MINI Cooper S Clubman, imaš šest meseci da nas osvojiš!
Istorija ovog automobila, ili bolje rečeno ovog automobilskog brenda, počelaje krajem 50-ih godina minulog veka, kadaje inženjer Isigonis došao na ideju da napravi po gabaritima malo vozilo, sa velikom količinom prostora u kabini - za tadašnje uslove. Pritom, prodajna cena je morala da bude niska, potrošnja takode. Da bi ostvario zacrtane ciljeve, karoserija je morala da bude naglašeno kockastog oblika, motor male zapremine i - postavljen popreko. Godine i959., nastaoje MINI, prvi putnički automobil sa transferzalno ugrađenim pogonskim sklopom. Za dostignuća u razvoju tehnike i omasovljenju upotrebe putničkih vozila, oritanski stručnjakje od Kraljice dobio počasnu titulu Sir. Sredinom 90-ih godina prošlog veka. MINI je ipak posustao, iako je bilo poprilično pristalica tog engleskog mališana. Razvoj tehnike i tehnologije jednostavno je sahranio koncept koji se održao četiri decenije. Kao deo grupacije Rover, i brend MINI je potpao pod vlasništvo nemačkog BMW-a. Ali raskid saradnje minhenske fabrike sa Roverom posle nekoliko godina, nije automatski značio i prelazak MINI-ja u druge ruke; promućurni Nemci su zadržali pravo korišćenja tog imena. S obzirom na to da u svom proizvodnom programu BMVI/ nema automobil veličine legende automobilske industrije, odlučeno je da se taj brend oživi, Prva godina novog milenijuma ĹZOOI) osvanulaje sa novim MINI-jem, skrojenim pod budnim okom i upravom stručnjaka BMW-a, koji su uspeli da u automobil ugrade sve najbolje što postoji u nemačkoj automobilskoj industriji, a da pritom zadrže prepoznatljiv engleski duh. Zato se insistiralo na originalnosti dizajna i kompaktnim dimenzijama, koji su jednostavno morali da asociraju na Sir Isigonisov automobil. Frankfurtski performans održan jeseni 2007, iznedrio je karavan verziju MINI-ja, To je u osnovi reinkarnacija istoimenog karavana, predstavljenog
I969. godine, zasnovanog na verziji MINI l275 GT. Osnova za taj sportski model tada je bio MINI Countryman koji je, pre svega, služio za poljoprivredne aktivnosti u osmoj deceniji prošlog veka. Zanimljivo, današnji Clubman je po dizajnu mnogo sličniji nekadašnjem Countrvmanu nego nekadašnjem Clubmanu. Ali mu je zato po svemu ostalom dijametralno suprotan. Danas Clubman (pa kao i sam brend MINI) više nije dostupan svakome i ne predstavlja automobil za široke narodne mase, većje postao deo premijum segmenta
u koji ga je uveo njegov novi „tata” BMW, kao jedan od najvećih stručnjaka specijalizovanih da razmaze svoje kupce. Budimo iskreni, obzirom na veličinu, kilažu ili bilo koji parametar koji važi za bilo koji klasični automobil, MINI Clubmanje mnogo skup ali zapamtite da ovo nije automobil kod koga se gleda na cenu.
Zato ćemo za sve vreme super testa njegovu vrednost pomenuti samo jednom i to sada. Osnovnu verziju MINI Cooper S Clubman bi u teoriji mogli da odvezete iz salona za 27 hiljada evra, all verujte mi da to nećete moći. Ovaj automobil vam se toliko zavuče pod kožu da morate imati još celu vojsku dodataka na koje nismo ni mi ostali imuni. U Delta Motorsu su nam omogućili da vozilo sami odaberemo, pa je naš MINI prešao vrednost od 34 hiljade evra. Kao što rekoh, ovo je prvi i zadnji put tokom super testa da pominjemo njegovu cenu. Ovaj automobil, naime, ima „ono nešto" i taj kvalitetje jednostavno neprocenjiv.
I ko su sada kupci reinkamiranog Clubmana? Pre svega su to kupci kojima „obični” MINI, s obzirom na količinu prodatih primeraka, više nije dovoljno ekskluzivan da bi preuzeo ulogu novog člana porodice, ali i oni kojima je manji brat ,,bez ranca” jednostavno premali. Onda, tu su kupci u kojima je velik potencial - pravna lica koja žele da istaknu svoje preduzećei robnu marku, tako što biraju specifične automobile za svoju flotu, pa ih obično i - primerno tome - brendiraju. Ali prvi kilometri sa Clubmanom, koje skupljamo neočekivano brzo (u prvih sedam dana se nakupilo čak 2.000 kilometara), daju nam do znanja daje na ovom svetu broj ljudi koji bi želeli da imaju ovakav automobil mnogo veći nego što smo u prvim trenucima zamislili. Zato će ovaj super test biti malo drugačiji od ostalih i naš Clubman nećemo prikazati samo kao automobil, nego
kao deo života nekoga ko u svom veku ima još jedan razlog za sreću - da poseduje MINI Clubman.

Нема коментара:

Постави коментар