понедељак, 5. септембар 2011.

Nova Škoda Fabia

Škoda Fabia prve generacije, predstavljena još 1999. godine, kao da je pronašla način da dugo ostane zanimljiva kupcima. Umesto da počne da gubi dah na najzahtevnijim evropskim tržištima, uspela je da se održi, pa čak i da poboljša svoju poziciju. Tako je, na primer, u Nemačkoj tokom 2006. godine prodato čak 16,4 % više Fabija nego tokom prethodne godine. Da vratimo film malo unazad.. Izbor VW-a, kao strateškog partnera, doneo je Škodi, odnosno Ceškoj ogromnu investiciju u nove fabrike i tehnologije, opstanak i dinamičan razvoj nacionalnog proizvođača automobila, nova radna mesta, povećanje proizvodnje i prodaje za oko 2,5 puta, 4 nova modela vozila, fabrike u nekoliko zemalja i izvoz u 80 zemalja, što čini da firma Škoda auto bude najveći izvoznik, sa 10% ukupnog izvoza Češke. U okviru koncerna, Škoda Fabia bila je prvi model zasnovan na modernoj platformi koju koristi i aktuelni VW Polo. Prva Fabia i danas deluje ”sveže”. Proizvedena je u tri karoserijske varijante: hatchback, karavan, i troprostorna limuzina, a paleta motora bila joj je prilično široka. Naslednik, koji već nosi gene i ključne komponente naredne generacije Volkswagena Polo, treba, bez cenzure, da nastavi ovu priču o uspehu. Doduše, Škoda krije cene kao da se radi o državnoj tajni i tako će verovatno biti sve do zvanične prezentacije u matru na Salonu automobila u Ženevi. Ali, prema informacijama insajdera, tu ne bi trebalo da bude nekih iznenadenja - najverovatnije će ostati na nivou prethodnog modela. Cena osnovnog modela sa 1,2 litarskim trocilindarskím benzinskim motorom sa 60 KS trebalo bi da iznosi manje od 10.000 evra. Karoserija Fabije 11 zadržala je isto međuosovinsko rastojanje kao prethodni model, ali je duža za 3,2 i viša za 4,7 centimetara. Time se objašnjava povećanje zapremine prtljažnika sa 260 na 300 litara, a kada se obori zadnja klupa, dobija se prostor od 1.163 litre. To što je Fabia „porasla” iu visinu, može se i te kako primetiti, posebno na zadnjoj klupi. Putnici imaju više prostora za glavu, a zbog poboljšane pozicije sedenja imaju i više prostora za kolena. Napred bi se mogla uputiti zamerka kabastoj tabli sa instrumentima preuzetoj iz modela Skoda Roomster. Markantno obeležje nove Fabije definitivno je silueta prozora, koja zbog crnih A i B stubova deluje kao da u potpunosti obuhvata automobil i time podseća na izgled avionskog kokpita. Perfektno naleganje komponenti, vrlo mala tolerancija zazora i, za ovaj segment, netipično kvalitetan enterijer dokazi su da je Škoda na modelu Fabia il veliku važnost pridala kvalitetu. Sve komande postavljene su tako da se svako ko sedne u Fabiju odmah oseti kao kod kuće, Sedišta su prilično tvrda, ali im bez obzira na to nije bolje definisano bočno uporište. Fabiju nove generacije karakteriše prilično bogata oprema. Na listi opcija po prvi put su se našlli i farovi koji usmeravaju svetlosni snop u pravcu pružanja krivine, kao i sistem za pro- veravanje pritiska vazduha u pneumaticima. Vazdušni jastuci koji štite glavu prilikom bočnog sudara trebalo bi da se nadu kod svih Fabija koje budu sišle sa trake. Isti bi slučaj trebalo da bude i sa ESP uređajem, osim u osnovnom paketu opreme, gde je ipak potrebno doplatiti kako bi se automobil opremio ovim, više nego korisnim, dostignućem. Pored pomenutog osnovnog 1,2-litarskog trocilindarskog benzinskog motora sa 60 KS, u ponudi će biti i druga verzija pomenutog agregata sa 70 KS, kao i 1,4-litarski i 1,6-litarski četvorocilindraši sa 86, odnosno 105 KS. Ovaj drugi za sada će biti najsnažniji benzinski agregat koji se po želji može upariti sa šestostepenim automatskim menjačem japanskog proizvodača Aisin. Što se tiče motora koji troše dizel gorivo, tu su dva 1,4-litarska trocilindrična TDI agregata sa 70 i 80 KS, pri čemu će najverovatnije samo snažnija verzija biti opremljena ftlterom čestica čudi. Paletu zaokružuje poznati 1,9-litarski TDI sa 105 KS, kod kojeg će biti obavezan filter čestica čadi. Svi motori serijski su upareni sa petostepenom manuelnom transmisijom, a kasnije sc očekuje i robotizovani menjač. Škoda očekuje da će na najveće interesovanje kupaca naići benzinac sa 86 KS. Već posle nekoliko kilometara ovaj se motor pokazao kao prijatan saputnik. Odziv sa niskog broja obrtaja svakako bi mogao biti bolji, ali se motor, kao da želi da se iskupi, rado vrti sve do 6.200 obrtaja, ostvarujući maksimalni obrtni moment od 132 Nm pri 3.800 obrtaja u minuti. To je povoljna vrednost, ali se u cilju brže. dinamične vožnje motor mora zavr- teti u visoke obrtaje. To motoru ne smeta, jer se i iznad 5.000 obrtaja ne pojavljuju vibracije. Menjač zaokružuje pozitivnu sliku o pogonu svojim preciznim radom. Perforinanse (od 0 do 100 km/h za 12,3 sekunde, maksirnalna brzina 174 km/h) treba da budu dovoljne za većinu situacija koje se nameću u saobraćaju. Treba pohvaliti i komfor ogibljenja, koji duge relacije ne bi trebalo da pretvori u torturu. 1 pored toga što su na vozilu bili montirani naplaci od 16 cola sa širokim niskoproñlnim pneumaticima dimenzija 205/45 (serijski se oprema pneumaticima 165/70 R 14) ova Škoda je pokazala da joj ne manjka komfora, kome doprinosi i dobra zvučna izolacija, Kada se žustro vozi, Fabia pokazuje sve kvalitete preciznog upravljačkog mehanizma i visok potertcų, dostizanja visokog bočnog ubrza u krivinama, pre nego sto se aktivira  ESP. Nova Fabia nastupa sa pet paketa opreme - osnovnim, Classic, Ambiente, Sport i Elegance. Fabia karavan i limuzina odmah nakon predstavljanja novog modela nastaviće svoju egzistenciju u dosadašnjem obliku. Novi karavan očekuje se na jesen, taman u vreme održavanja Salona automobila u Frankfuru. Još uvek ostaje otvoreno pitanje da li će uopšte biti nove Fabije u verziji kompaktne limuzine.

Нема коментара:

Постави коментар