Ponovo smo udarili u zid koji deli Evropljane i Amerikance. Više puta obrađena tema, ali se svejedno često u automobilskoj industriji srećemo sa raskorakom u željama, zahtevima i očekivanjima, ali i problematikom prilagođavanja proizvoda u odnosu na kontinent gde se lansiraju. U švedskom Volvou, čija su vozila na „onoj strani bare" uvek predstavljala mnogo veći prestíž među četvorotočkašima nego na starom kontinentu, uvek su bili specijalisti za nalaženje ovakvih kompromisa. Toliko puta su iznova nadmašili sami sebe. Uglađene dame u gumenim pelerinama i ugledna gospodo u gojzericama, aplaudirajte Volvo XC70.
Prestižnom porodičnom karavanu dodajte plastične rubove, podignite ga za nekoliko centimetara i opremite pogonom na sva četiri točka... toga se, kao i mnogo čega drugog u automobilskoj industriji, dosetío Volvo. Naravno daje svoju „dozu“ Allroada istog trenutka pripremio i Audi, a več svi znaju da Šveđani i Nemci zapravo ne ciljaju na iste kupce. Elegancija i prestiž kod Volvoa su nekako skriveni i nisu prenaglašeni, a korisniku pod kožu uđu tiho, postepeno i neosetno, ali zato tu i ostanu mnogo duže nego što je to slučaj sa drugim automobilskim markama. Verovatno je baš zbog toga Volvo u vrhu lestvice marki kada je reč o vernosti kupaca. Štaje to tako posebno? Pošto za spoljašnjost ne možemo reći ništa naročito, posvetićemo se unutrašnjosti koja je jednostavno fantastična. Sedišta su definitivno jedna od najboljih koja sam uspeo da
isprobam. Presvučena su u prijatnu kožu koja je nesvakidašnje braon boje. Kontrolna tabla je kod novih modela Volvoa oblikovana u maniru tipičnog savremenog švedskog dizajna. Preovlađuje minimalizam -jednostavnei ravne linije bez suvišnih pregiba, krivina i izbočina. Ukrasni ulošci su od aluminijuma i posebno su dizajnirani, tako da deluju kao da ih je, već, ključem ogrebao zavidni neznanac. Sve u svemu, to je najsimpatičniji detalj u ovom automobilu. Zatim je tu i centralna konzola koja je nežno prislonjena za kontrolnu tablu, a na njoj je pregledno postavljeno mnoštvo dugmića za upravljanje odličnim audio sistemom, klima uređajem, i mnogim drugim sistemima koji čine vožnju lakšom i sigurnijom. O njima ćemo reći nešto više u nastavku. Ipak, ne možemo ostati bez primedbi. Obruč upravljača je prevelik, a upravljanje, i zbog
tvrdo podešenog mehanizma, otežano. U odnosu na prethodnu generaciju, upravljanje obručem upravljača, papučicama i ručicom automatskog menjača je dosta tromije, što je posledica prilagođavanja američkim zahtevima. Ni pomenuti šestostepeni automatik nije nas baš oduševio,jer se presporo „odaziva” na zahteve vozača i na taj način motoru oduzima previše snage. Test vozilo pokreće 2,4-litarski petocilindrični D5 dizel motor najveće snage 185 KS i4O0 Nm obrtnog momenta. U teoriije to mnogo, ali u praksi se, kao što je već
pomenuto, zbog neprimerenog menjača pokazalo kao prilično neupotrebljivo. Međutim, vozne karakteristike su na vrhunskom nivou. Prijanjanjeje odlično, a kadaje reč o udobnosti na putu, ona je na vrhunskom nivou na koji su naviknuti američki kupci. lznenađuju i mogućnosti koje vozilo postiže izvan uređenih asfaltnih površina, xC7O se po bespuću, uprkos nižem težištu, ponaša veoma dobro i bez problema sa punom dozom adrenaiina će ispratiti svaki lov, ribolov, izlet na planini ili čak uživanje u vožnji po travnjacima, blatnjavim šumskim putevima ili snežnim proplancima, Zbog prilagodljivosti automobila na različite terene, dodatno oduševljenjeje izazvala prijatna vožnja pri (jako) velikim brzinama u čemu ni najmanje ne zaostaje za prestižnim limuzinama. U prilog voznim karakteristikama ide i podatak da se oslanjanje moze prilagoditi tre-
nutnim uslovima vožnje, pa tako možete izabrati udobnu, sportsku ili naprednu varijantu. To možete učiniti jednostavnim pritiskom na jedan od tastera na donjem delu centralne konzole. Na sličnom mestu se nalazi nekoliko dugmića za isključivanje brojnih sistema, više ili manje, namenjenih bezbednosti. Prvo spominjemo sistem BLIS, koji pomoću posebnog senzora prepoznaje predmete u mrtvom uglu i upozorava vas na to diskretnom, ali dovoljno vidljivom lampicom na unutrašnjoj strani spoljnjeg ogledala. lako sistem funkcioniše dobro, u praksi je manje ili više neupotrebljiv, obzirom da su „retrovizori” kod xC70 dovoljno veliki da imamo dobru kontrolu nad dešavanjima u okolini vozila. S druge strane, sistem zbog brzine i veličine teško može da prepozna, na primer, biciklistu koji se nalazi u mrtvom uglu, a upravo oni predstavljaju pravu „noćnu moru" vozačima, u krivinama i na raskrsnicama. Sledeći sistem pomoću radara kontroliše rastojanje od automobila ispred, i u slučaju preteranog približavanja upozorava nas prilično agresivnim zvučnim alarmom, i
blinkanjem posebnih crvenih dioda ugrađenih iznad merača. U slučaju da ne reagujemo na upozorenje, sistem samostalno može aktivirati kočenje. U svakom slučaju ovo je koristna stvar, ali se preporučuje da se pre prve
upotrebe detaljno isproba,jer svojim agresivnim upozorenjem može uplašiti bilo kog putnika, ili, štoje još opasnije, i vozača. Za terensku vožnju dobro će doći elektronska pomoć pri spuštanju. Naravno, u xC70 ne nedostaju ni aktivni tempomat, sistem za parkiranje koji kontroliše stanje ispred i iza vozila, kao i izvrsna aktivna bi-ksenonska svetla, Volvo ×C7O nije „potpuni automobil“, već potpuni kompromis izmedu onoga što se od ovog prestižnog terenskog karavana očekuje na evropskom i onoga što se traži na američkom tržištu, što je za ovu švedsku marku od većeg značaja. Svejedno, svi smo od krvi i mesa i nikom od nas ne smeta vrhunska udobnost, odlične vozne karakteristike, prijatan spoljni izgled i izuzetna unutrašnjost, ali
ćemo listu prioriteta sastaviti drugačije, Uprkos kompromisnom zadovoljavanju oba tržišta, činjenica je da u konstruisanju vozila Volvo briljira u svoj svojoj tehničkoj i upotrebnoj beskompromisnosti.
Нема коментара:
Постави коментар