Popularnost vozila B segmenta u našoj zemlji je više nego očigledna. Razlog za to nije (samo) želja domaćih vozača da poseduju automobil s kojim se lako manevriše u skučenim prostorima, već - cena. Naravno, i u ovoj kategoriji postoji raslojavanje, na obične, možemo reći »narodne« automobile, i one koje merkaju zahtevniji klijenti s nešto debljim novčanikom. Honda Jazz je, u prethodnoj generaciji predstavljnoj 2001, bila hit na koji se čekalo u redu. Sada, tačnije sredinom januara kada prođu praznici, u ponudi će biti potpuno novi Jazz - veći, elegantniji itehnički savršeniji. Dizajn novajlije više predstavlja evoluciju nego revoluciju. U Hondi su zadržali prepoznatljive konture uspešnog prethodnika, a iz raspoloživog prostora izvukli maksimum. Dužina Jazza je, sada, 3.900 mm (+55), širina 1.695 (+20) a visina 1.525 mm. Ti gabariti svrstavaju malu Hondu u segment između superminija i kompaktnih MPV-a, objedinjujući stil jednih i praktičnost drugih. Prostor u kabini je uporediv sa klasičnim limuzinama za klasu, pa i dve, većim od onoga što bi moglo da se očekuje za vozilo B segmenta. Detalj s kojim se Jazz nameće potencijalnim kupcima je i prtljažni prostor na dva nivoa: donji ima 64 l, a ukupna zapremina je svih 427 I!
Uspešan koncept preklapanja zadnjih sedišta prezentovan na prethodnoj generaciji Jazza je zadržan, s tim što je sad za njihovo preklapanje dovoljan jedan jednostavan pokret ruke. Konstrukcija karoserije i mehaničke
komponente su detaljno prerađene, pa ova Honda nudi viši nivo bezbednosti nego dosad, manevarske sposobnosti su bolje, a udobnost u vožnji je veca. U ponudi su dva potpuno nova benzinska motora zapremine i,2 i 1,4 I. Manji ima 90 a veći okruglo 100 »konja«. Karakteriše ih veća elastičnost i manja potrošnja goriva. Jazz opremljen agregatom od 1,2 l u proseku troši 5,1 a verzija s l,4-litarskim motorom 5,3 I/100 km. Emisija štetnih gasova je redukovana za oko osam odsto, tako da je Jazz nove generacije ekološki podobnije vozilo nego njegov uspešni prethodnik. Za nove motore su pripremljeni i novi menjači, precizniji i s adekvatnije proračunatim stepenima prenosa. Uz jači motor se može poručiti i CVT prenosnik s kontinualnorn promenom brzina. Zainteresovani za ovaj automobil će, dakle, morati da se strpe još malo. Detalj koji verovatno interesuje ne samo buduće kupce male Honde je cena. To, nažalost, za sada nije
poznato jer postoji više faktora koji utiču na to. Jedan od njih je i odnosjena prema evru. U svakom slučaju, možemo očekivati da će biti viša nego dosad.
Нема коментара:
Постави коментар