петак, 23. септембар 2011.

Porodično vozilo Citroen C5


Renault Laguna, Ford Mondeo, Mazda, Honda Accord i Citroen C5. Hajde da se prisetimo ovih modela od pre nekih pet do 10 godina. Važili su za najtipičnije predstavnike porodičnih automobila u srednjoj klasi, koji su nudili prostranu unutrašnjost, korektnu opremu, motore sa dobrim karakteristikama, bezbednost kao i relativno pristupačnu cenu. A kakva je situacija danas, kada su svi navedeni automobili dobili naslednike? Karakteristike porodičnih vozila više niko ne pominje. Naglasak je na prestižnoj unutrašnjosti, plemenitim materijalima, upotrebi u poslovne svrhe, motorima visokih performansi i vrhunskom dizajnu. A porodice? Sve češće se odlučuju za vozila novih klasa - MPV i SUV.
Tri od navedena automobila su već (uspešno) prošli naše testiranje, četvrti možete da pročitate u ovom broju, a ovoga puta posvetićemo se novom francuskom ponosu - Citroenu C5. Namerno smo za prvi test nove generacije francuskog lepotana izabrali karavan verziju Tourer (preimenovanu iz nekadašnje Break), da bismo lako nikom drugom, makar sami sebi) dokazali da nema potrebe stideti se ili distancirati od porodične upotrebe limuzina ili karavana. I uspelo nam je! C5 je, po našem mišljenju, i dalje porodični automobil. Ukratko: prijatan dizajn, prijatni materijali, agregat visokih performansi, bezbednost na nivou, udobnost, prostranost i, uslovno rečeno, razumna cena. Naravno i C5, kao i navedeni konkurenti, po mnogim parametrima miriše na prestiž, a uprkos prilično velikom broju kilometara pređenih na testu, ne želim da ga
stavim u red sa nemačkom premijum trojkom iz više razloga. Prvi je definitivno cena, koja je za komplet opreme i motora još dovoljno pristupačna da će se uklopiti u mnogo više porodičnih proračuna nego što je to slučaj kod nemačkih konkurenata. Drugi razlog je, bez sumlje, prostranost, koja i u drugoj generaciji C5 ne nedostaje, iako u odnosu na prethodnika ima nešto manje dimenzije enterijera.To se najviše primećuje na zadnjoj klupi, gde ima nešto manje prostora za dugonoge, a uzrok se krije u nešto povećanim prednjim sedištima, translormisanim ti prave fotelje koje prijatno obuhvataju telo i nude dobar oslonac. Ipak, mišljenja sam da bi mogla da budu malo tvrda, kako telo na dugim putovanjima ne bi izgubilo pravilan položaj kičme. U paketu opreme Exclusive prednja sedišta se pomeraju pomoću elektromotora, u puno pravaca,a vozači imaju i opciju - uslovno rečeno- masaže. Zapravo, radi se o svojevrsnom valjku koji pomeranjem naslona iznutra budi umorna leđa na dugim putovanjima. Sasvim je jasno da je CS bio napravljen baš za putovanja u
udaljene krajeve, jer mu krstarenja po autoputevima najviše pristaju. Automobil se tada ponaša mirno i meko a udobnostje na izuzetno visokom nivou. Najveću zaslugu za to ima novi hidraktivni sistem oslanjanja trece generacije koji svoj posao odlično obavi ja, a neravnine na putu primetno ublažava Pritiskom na prekidač između sedišta moguće je podesiti amortizere na nešto tvrdi seting, što se u vožnji itekako oseća.Takoje upravljanje na krivudavim putevima daleko preciznije. Dorađeniji je i mehanizam upravljača, ail to nije ublažilo
nezadovoljstvo zbog njegovih drugih karakteristika. Znamo da je Citroen oduvek težio autentičnosti. Medutim, uverili smo se da su sa obručem upravljača sa fiksnim centralnim delom, poput onoga na C4, ponovo preteralil To da se centralni deo ne pomera, pre svega je opasno, jer pri okretanju upravljača u krivinama nemamo vremena da gledamo na dole i tražimo prekidač koji nam je u tom trenutku potreban. Prekidači bi morali da se pomeraju zajedno sa obručem, tačnije da prate ruke, kako bi ih odmah pronašli - kao štoje to slučaj kod svih ostalih automobila drugih brendova. Pored toga, ivice centralnog dela previše su
isturene, pa tako ruka često kači rub ~ još jedna opasnost jer na taj način može da sklizne sa prilično glatke kože na obruču upravljača. I povrh svega - prekidača na fiksnom delu volana koje moramo tražiti za vreme vožnje ima čak 2O, i to nelogično raspoređenih i slabo opipljivihill Uopšte, kod svih francuskih vozila
ergonomija je prilično diskutabilna, pa tako i kod CS nalazimo nešto prostora za poboljšanja - prekidač za sva četiri pokazivača pravca postavljen je ispred suvozača, prostora za odlaganje stvari irna malo, a nema ni držača za čaše. Neophodno je pohvaliti novi dizajn prekidača auto klime uređaja, jer su mnogo pregledniji, kvalitetniji i logičniji u poređenju sa prethodnom generacijom. Svejedno, najveću pohvalu u unutrašnjosti zaslužuje ogroman i lepo obrađen prtljažni prostor, čija se vrata otvaraju i zatvaraju pomocu elektrike, preko prekidača na ključu odnosno na samim vratima. Mehanizam tokom testa nije prouzrokovao nikakve poteškoče I kad smo kod pohvala... pogonski agregati Odličan dizel motor zapremine 2,2 I, snage i2S kW (170 KS) i 370 Nm obrtnog momenta, posao obavlja vrhunski. Dovoljnoje elastičan, ima velike potencijale, kultivisan je, relativno tih i dovoljno je pouzdan. I saradnja sa šestostepenim manuelnim menjačem, pojavom nove generacije, postala je bolja. Menjač, doduše, još ne oduševljava brzinom, ali to u udobnom porodičnom karavanu i ne očekujemo. Za kraj još pohvala na račun paketa Exclusive, koji sadrži praktično sve - prilagodljiva ksenonska svetla, kombinaciju kože i tkanine na elektropodesivim sedištima, ESP, tempomat, aluminijumske naplatke... Jedino što nam je nedostajalo je pametni ključ.
Napredak u odnosu na prethodnu generaciju kod novog C5 Tourer je veliki i vredan svake pohvale. Sada je u pitanju veoma dobar, prostran, udoban, lep i kvalitetan porodični karavan, koji iznad svega oduševljava i umerenom cenom. Pri kupovini bi, verovatno, ušao u uži krug, ali, iakojeclnujedinu, ipak ima veliku manu, Obruč upravljača. l, dragi zanatlije-pronalazači, koji se kod automobila bavite mnogim stvarima, toje vaša najbolja poslovna prilika koju čete ikada imati. Pokušajte da preradite Citroenov upravljač u normalan i
potom to ponudite kupcima C5 kao tuning i Vaš uspeh je zagarantovan, a Citroenova prodaja ide najoš bolje...

Нема коментара:

Постави коментар