четвртак, 1. септембар 2011.

Odlični Audi TT


Nijednom proizvođaču automobila nije lako kada treba da kreira naslednika veoma uspešnog modela. Neosporno je da „novajlija” ima odličnu bazu, ali kupci i tržište često imaju velika očekivanja, pogotovo ako se u obzir uzme da je prethodnik obeležio početak nove ere u proizvodnji automobila i vratio kupe formu na poziciju koju ona svakako zaslužuje. Zbog toga su inženjeri u Audiju imali veoma težak zadatak pri stvaranju novog T T-a.
Ovaj automobil je u smislu dizajna trebalo da se oslanja na slavnog prethodnika, a da pri tom izgleda ,,sveže”, da ne kažemo revolucionarno. Koliko nam se na prvi pogled čini, uspeli su. Novi TT predstavlja vizuelnu sublimaciju svih stilova karakterističnih za ovaj nemački brend, a opet izgleda „novo i sveže”. Silueta je niska i dinamična, a Audi je i na novom modelu ponovio karakterističan kratak prednji i izdužen zadnji trap sa visokim lateralnim linijama i malim staklenim površinama na boku. Ovaj automobil kreiran je tako da privlači pažnju i pleni izgledom. A sve što je rečeno za eksterijer važi i za unutrašnjost automobila. Ona je rezervisana samo za odabrane, a mali bočni prozori vešto skrivaju enterijer. Iako je Audi TT deklarisan kao kupe sa 2+2 konfiguracijom sedenja, ovo je automobil za dvoje. U poređenju sa prethodnikom, novi TT je „porastao” za 75 milimetara, što znatno popravlja subjektivni utisak prostora kojeg napred ima sasvim dovoljno. Sedišta su solidnoprofilisana, ergonomija je natprosečno dobra, isto važi i za kvalitet materijala i nivo završne obrade, a svi detalji ukazuju na dinamičnu prirodu ovog modela. No, glavnu ulogu u sportskom duhu TT-a igra V6 motor od 3.189 cm3 koji pri 6.300 obrtaja u minuti proizvodi 250 konjskih snaga, a u rasponu od 2.500 od 300 do 320 Nm obrtnog momenta. Testirani model je naravno imao „quattro” pogon, a snaga se prenosi preko automatskog šestostepenog S-tronic menjača sa dvostrukim kvačilom i leptirima na volanu. Dakle, kada se okrene ključ, zvučna kulisa V6 motora će svakog pravog ljubitelja automobila naterati da isključi radio, ručicu menjača pomeri u D, a zatim desno u manuelni mod. Ubrzanja ili, bolje rečeno, lansiranja više su nego ubedljiva. Zanimljivo je da je motor podešen tako da odlično „povlači” i pri nižim obrtajima, praveći zazubice onima koji vole da vide kazaljku obrtomera na desnoj strani skale. Interesantno je napomenuti da će elektronika motora i menjača dozvoliti ulazak u crevno polje, sledeći stepen će „pustiti” tek kada se igla nasloni na cifru 7. Sprint do 100 kilometara na sat traje samo 5,7 s, ali i pored ovakve vrednosti, TT ubrzava i grabi napred bez mnogo drame i buke. Integralni pogon će se pobrínuti da se i sa isključenim ESP sistemom
ne čuje ni najmanja škripa pneumatika. Ovaj automobil će, uz oštro „režanje” motora, samo poleteti napred, a elektronski kontrolisani „magnetni” amortizeri jednostavno će eliminisati podizanje prednjeg dela karoserije.

Novi Audi TT ovo možda radi čak i previše dobro. Da li je tako nešto zaista moguće? Uostalom, to zavisi od ličnog ukusa vozača, ali stoji činjenica da ovaj automobil. ima sigurno „ponašanje” na putu i da je pored snage od 250 vrlo „pitom” i jednostavan za vožnju. Priče o nestabilnom zadnjem kraju odavno su stvar prošlosti, a vozač će se lepo zabavljati pogledom u retrovizor kada pređe 120 kilometara na sat. Tada se na zadnjem delu izdiže mali spojler koji bi trebalo da obezebedi bolje prianjanje zadnjeg dela automobila pri većim brzinama.
Model koji smo mi vozili imao je aktivno i magnetno ogibljenje, pa nećemo trošiti mnogo reči na to koliko je volan precizan i kako se auto dobro ponaša u krivinama. Uostalom, Audi nas je odavno razmazio odličnim voznim karakteristikama, a nama se od svega najviše dopao menjač. Dovoljno je samo dodirnuti leptire iza volana, i sistem će istog trenutka odabrati željeni stepen prenosa. Sportski mod je veoma izražen i drži motor uvek u onom režimu u kojem će agregat imati najviše snage - ova opcija je veoma „oštra” i naprosto primorava vozača da vozi agresivno. No, to se nagativno odražava na potrošnju goriva, ali i vrlo pozitivno na zadovoljstvo vozača. Inače, nama je TT u gradu trošio oko 12,5 litara, dok se na otvorenom zadovoljavao sa manje od 8 litara. lako se ova vrednost na prvi pogled čini pomalo nerealnom, snažan motor već pri 50 kilometara na sat koristi poslednji, šesti stepen prenosa í tada se „vrti” pri samo 1.200 obrtaja u minuti. 'l`o mu je sasvim dovoljno za održavanje brzine, a računar tada prijavljuje potrošnju od svega 6,5 litara, koju ipak treba prihvatiti sa rezervom. Bilo kako bilo, TT je pre svega osmišljen kao heclonistička mašina za ljude koji znaju šta žele i koji ne prave kompromise. Ipak, za one malo racionalnije preporučujemo verziju sa izvanrednim dvolitarskim TFSI agregatom. Uskoro bi na tržištu trebalo da se pojave RS i TDI verzija koja će sigurno uticati na još veću komercijalizaciju ovog veoma popularnog modela.

Нема коментара:

Постави коментар