Vanserijski lep automobil koji, osim skladnili linija, iza sebe ima imidž i priču, retko interesantnu i bogatu u automobilizmu. Poznata italijanska dizajnerska kuća Italdesign, na poziv Forda, prezenrovala svoje videnje aktuelnog Mustanga. ipak, ovaj automobil daleko je više od običnog i dopadljivog koncepta. Naime, Giugiaro Mustang važan je element za budućnost modela, a isto tako predstavlja direktan povratak i podsećanje na sam početak i rane radove Giorgietta Giugiara i ove čuvene dizajnerske kuće, još od svog predstpredstavljanja 1964. godine Mustang je privukao više od 8 miliona kupaca u okviru 5 generacija i bezbroj verzija, Ovaj ogroman broj čini ga verovatno najuspešnijim kupeoM na svetu, a pored uvek odličnih perforinansi, sve verzije odlikovale se se i uspešniin dizajnom, pa je verovatno zbog toga i zaslužio poštovanje Giugiztro familije, i to od samog početka. Prvi pul ime ove porodice vezuje se za Mustang, toje bilo još davne l965. godine, kada je mladi Giorgieto (tada zaposleni u Bertoncu) dizajniran svoje viđenje ovog ,,sportiste”. lako je sve ostalo na jednom prinierku, uticaj na javnost bio je ogroman. Više od 110 godina kasnije, njegov sin Fabrizio dobio je priliku da uradi istu stvar, a i ovoga puta automobilski poznavaoci sa odobravanjem su dočekali novi projekat. lako ovo nije prvi američki automobil koji stvorio Fabrizio (njegov je i Chevrolet Corvette Moray Concept 2003. godine), izvesno je da će biti jedan od najuticajnijih, Prema njegovim rečima, Ford Mustang oduvek je bio velika fascinacija i, čim sc pojavila aktuelna peta generacija, iskusno dizajnersko oko prepoznala je skladan oblik. Ipak, cilj je stalno usavršavanje pa je dobio priliku za poboljšanje. lako je platforma potpuno serijska, Giugiaro Mustang duži je i širi, dok mu je krov niži, što doprinosi ,,dinamičnosti" dizajna. Linija krova je autentična, kao i enterijer, a najupečatljiviji i najvažniji elementi su prednji i zadnji deo vozila, Naime, prednji kraj zadržao je poznatu arhitekturu, ali su linije oštrije i izraženije. Zadnji deo dobio je konkavni panel, a tradicionalna trostruka svetla pozadi zadržana su ali u novom obliku. ,,Obuven” je u 20 colne pneumatike dimenzija 275/40 napred i 315/35 pozadi. Poznavaocima Mustangove istorije odmah će se pred očima pojaviti modeli iz 1967. godine (prvi redizajn), koji je sadržavao baš ovakve detalje. ipak, ovaj koncept sadrži i neka netipična rešenja koja se zaista ne mogu očekivati u produkciji, kao što su „lambo vrata” i motor sa kompresorom koji razvija oko 500 KS. Kao osnova, poslužio je troventilski aluminijumski V8 motor zapremine 4,6 litara, kojem je dodat mehanički kompresor sa interkulerom koji ostvaruje 0,75 bara nadpritiska. Kao bonus, primenjene su i brizgaljke goriva sa modela Ford GT, kao i veći usisnik vazduha. Ništa ne bi bilo posebno da ubrzo nije procurila informacija o redizajnu aktuelnog modela, i to već od sledeće godine, Stoga, nije teško zaključiti da je Giugiaro Mustang najava budućih modela i ključ za otvaranje tajne izgleda budućih detroitskih limenih ,,pastuva”. Prema informacijama dobijenim od Fordovih insajdera, možemo tvrdili da će prednji kraj biti skoro nepromenjen, dok će zadnji deo pretrpeti male promene u odnosu na sadašnji model. Bilo kako bilo, Giugiaro Mustang važan je deo velike Fordove familije jer ne samo da razrađuje temu, nego i definiše budućnost povczujući je sa prošlošću, i to na najbolji mogući način...
уторак, 27. септембар 2011.
Koncept Ford Giugiaro Mustang
Vanserijski lep automobil koji, osim skladnili linija, iza sebe ima imidž i priču, retko interesantnu i bogatu u automobilizmu. Poznata italijanska dizajnerska kuća Italdesign, na poziv Forda, prezenrovala svoje videnje aktuelnog Mustanga. ipak, ovaj automobil daleko je više od običnog i dopadljivog koncepta. Naime, Giugiaro Mustang važan je element za budućnost modela, a isto tako predstavlja direktan povratak i podsećanje na sam početak i rane radove Giorgietta Giugiara i ove čuvene dizajnerske kuće, još od svog predstpredstavljanja 1964. godine Mustang je privukao više od 8 miliona kupaca u okviru 5 generacija i bezbroj verzija, Ovaj ogroman broj čini ga verovatno najuspešnijim kupeoM na svetu, a pored uvek odličnih perforinansi, sve verzije odlikovale se se i uspešniin dizajnom, pa je verovatno zbog toga i zaslužio poštovanje Giugiztro familije, i to od samog početka. Prvi pul ime ove porodice vezuje se za Mustang, toje bilo još davne l965. godine, kada je mladi Giorgieto (tada zaposleni u Bertoncu) dizajniran svoje viđenje ovog ,,sportiste”. lako je sve ostalo na jednom prinierku, uticaj na javnost bio je ogroman. Više od 110 godina kasnije, njegov sin Fabrizio dobio je priliku da uradi istu stvar, a i ovoga puta automobilski poznavaoci sa odobravanjem su dočekali novi projekat. lako ovo nije prvi američki automobil koji stvorio Fabrizio (njegov je i Chevrolet Corvette Moray Concept 2003. godine), izvesno je da će biti jedan od najuticajnijih, Prema njegovim rečima, Ford Mustang oduvek je bio velika fascinacija i, čim sc pojavila aktuelna peta generacija, iskusno dizajnersko oko prepoznala je skladan oblik. Ipak, cilj je stalno usavršavanje pa je dobio priliku za poboljšanje. lako je platforma potpuno serijska, Giugiaro Mustang duži je i širi, dok mu je krov niži, što doprinosi ,,dinamičnosti" dizajna. Linija krova je autentična, kao i enterijer, a najupečatljiviji i najvažniji elementi su prednji i zadnji deo vozila, Naime, prednji kraj zadržao je poznatu arhitekturu, ali su linije oštrije i izraženije. Zadnji deo dobio je konkavni panel, a tradicionalna trostruka svetla pozadi zadržana su ali u novom obliku. ,,Obuven” je u 20 colne pneumatike dimenzija 275/40 napred i 315/35 pozadi. Poznavaocima Mustangove istorije odmah će se pred očima pojaviti modeli iz 1967. godine (prvi redizajn), koji je sadržavao baš ovakve detalje. ipak, ovaj koncept sadrži i neka netipična rešenja koja se zaista ne mogu očekivati u produkciji, kao što su „lambo vrata” i motor sa kompresorom koji razvija oko 500 KS. Kao osnova, poslužio je troventilski aluminijumski V8 motor zapremine 4,6 litara, kojem je dodat mehanički kompresor sa interkulerom koji ostvaruje 0,75 bara nadpritiska. Kao bonus, primenjene su i brizgaljke goriva sa modela Ford GT, kao i veći usisnik vazduha. Ništa ne bi bilo posebno da ubrzo nije procurila informacija o redizajnu aktuelnog modela, i to već od sledeće godine, Stoga, nije teško zaključiti da je Giugiaro Mustang najava budućih modela i ključ za otvaranje tajne izgleda budućih detroitskih limenih ,,pastuva”. Prema informacijama dobijenim od Fordovih insajdera, možemo tvrdili da će prednji kraj biti skoro nepromenjen, dok će zadnji deo pretrpeti male promene u odnosu na sadašnji model. Bilo kako bilo, Giugiaro Mustang važan je deo velike Fordove familije jer ne samo da razrađuje temu, nego i definiše budućnost povczujući je sa prošlošću, i to na najbolji mogući način...
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар