уторак, 20. септембар 2011.

Sportski kupe BMW X6


Koliko puta ste se dvoumili između dve opcije, često dijametralno suprotne? Zasigurno, često. Ako ništa drugo, ono da li se opredeliti za večernji izlazak s prijateljima ili beg u prirodu na malo čistog vazduha. Te dve krajnosti podrazumevaju potpuno drugačiju garderobu, raspoloženje i druga prateća, manje-više nebitna prilagođavanja. U sličnoj situaciji su i kupci automobila koji bi sebe rado videli u sportskom kupeu, ali im srce isto tako lupa za (pro) terenskim vozilom. Kome li se privoleti carstvu? Takvom pitanju više nema mesta - odgovor je BMW X6!
Nemci su, dakle, ponudili spoj donedavno nespojivog. Model s oznakom X6 predstavlja kombinaciju sportskog kupea i SUV-a, za koji se slobodno može reći daje uspešan kompromis. Neki će reći da kom promisi nikada ne daju željene rezultatejer ni jedna od komponenti nije na maksimumu svojih potencijala, E, pa nije baš uvek tako. Potvrdaje upravo BMW X6, prvi terenski kupe na svetu. Kao osnova za nastanak šestice poslužio je popularni, za broj manji model - X5. lako je baza identična, ovo su dva potpuno različita vozila. Gorostas s oznakom X6 deluje veoma agresivno, gotovo opasno i nameće se nesvakidašnjim izgledom. Naročito zadnjeg dela, ekstremno zakošenog i prilično visokog, Donja ivica zadnjeg vetrobrana je, ilustracije radi, skoro u visini krova klasičnih automobila! iz toga nije teško zaključiti da je ovo prilično visoko vozilo, što se lako uoči vec pri ulasku u X6. Udobne fotelje, kojejako dobro obuhvataju telo, pozicionirane su na takvom nivou da su putnici ovog BMW-a skoro u ravni s vozačima (gradskog) autobusa. Komfor koji X6 pruža je na izuzetno visokom nivou, udobnost je uporediva s najluksuznijim modelom ove bavarske kuće, širina kablneje, čak, nešto veća nego kod X5, preglednost unapred i sa strane primerna, dok je pozadi delimično ograničena zbog oblika zadnjeg dela.To, međutim, ne predstavlja nikakav problem iz dva razloga: prvi je što će vozač ovog BMW-a retko pratiti situaciju iza, jer su performanse šestice na nivou rasnih sportista tako da je bitno samo ono šta se dešava ispred, a drugi je što vozač prilikom vožnje unazad ima asistenciju kamere koja sliku projektuje na velikom i kvalitetnom ekranu pozicioniranom na sredini prednjeg panela, ali i velikih spoljnih ogledala, Mehanika X6 zaslužuje najvišu ocenu. Trolitarski šestocilindraš koji sagoreva dizel gorivo, opremljen je s dva turbo punjača, pa nudi zavidnu snagu od 210 kW (286 KS) i enormnu količinu obrtnog momenta - kamionskih 580 Nm u širokom rasponu obrtaja. Menjač je adekvatan ovako močnom motoru - sekvencijalni automaiik u šest stepeni prenosa i opcijom ručne promene. On funkcioniše veoma brzo i tačno, tako da je brzina uvek u skladu s trenutnim uslo vima vožnje. Pogon je stalni na sva četiri točka, zasnovan na novoj BMW-ovoj tehnologiji XDrive. To znači da >>mozak« sistema uvek prati uslove na putu i raspoređuje snagu tamo gde je to najpotrebnije, što je moguće pratiti na displeju putnog računara. U idealnim uslovima, to je 40% na prednje i 60% na zadnje točkove. Kako to funkcioniše u praksi, može se opisati veoma jednostavno - odlično. Kada se susretnete s vozilom ovolikih dimenzija, prvo što vam padne na pamet je pitanje koliko je ono stabilno. i tuje odgovorjednostavan - na nivou BMW-ove reputacije. Sistem oslanjanja je moguće podestit na Comfort ili Sport, a razlika izmedu ova dva programa se u vožnji itekako oseti. Međutim, mod Sport ne podrayumeva samo tvrdu amortizacijuveć i brži odziv na komandu gasa, direktniji upravljač..i naravno mogućnost znatnog bržeg prolaska kroz krivine poput pravog kupea.integralni pogon i relativno velika udaljenost od tla, omogućavaju de se ovim vozilom krene i u avanturevožnje van asfalta. U svakom slučaju, ne treba preterivati, jer za X6 nije predviđen reduktor i druga oprema tipična za surove terence. Nernački konstruktori nisu ni nameravali da od šesiice naprave klasičnu radnu mašinu, vec luksuzni SUV koji bez problema može da izade na kraj (ne samo) s zavejanim putevima do mondenskih skijališta ili zabačenih laguna. l u tome su uspeli. Jedan od retkih detalja koji bi mogao ovom vozilu da se prlpiše kao zamerka je prilično visoka donja ivica prtljažnika. Da bi ste stavili stvari u njega, neophodnoje da ih podignete skoro metar uvis. Za svakodnevno korišćenje, ništa strašno, ali kada se krene na duža putovanja, koja ovaj terenski kupe naprosto obožava, potrebno je imati nešto jače ruke i neophodnu dozu kondicije. /\li, ti je danak koji se (rado) plaća za užitak vožnje u X6.
Trenutno najveci terenac s oznakom BMW mami dijametralo suprotne stavove. Ili vas očara na prvi pogled, ili ga ne možete očima videti. Bilo kako bilo, neosporno je da je to veoma udobno vozilo, izuzetnih performasni, koje pri tom ne zahteva preteranu količinu goriva. Oko 12 l/100 km u proseku, sasvim je dovoljno čak i za oštriju vožnju. Na kraju, ostaje pitanje isplativosti nabavke X6. S cenom od oko 80.000 evra, ovaj BMW spada u skupa vozila, ali se svaki evro uložen u njega isplati. To dokazuju performanse, kvalitet izrade, sadržaj standardnog paketa opreme, imidž... Da li nekome zaista treba takvo vozilo ili ne je sasvim drugo pitanje, a da se dobija dva u jednom - dobija se. Na kraju, jednom se živi, pa ako postoje mogućnosti, zašto sebi ne ispuniti sve želje i prohteve.

Нема коментара:

Постави коментар